GameMaker
|
HellRoom Games
|
Infernal GM
[GM] Справка
|
[GM] FAQ для начинающих
Январь 14, 2025, 08:28:44
Добро пожаловать,
Гость
. Пожалуйста,
войдите
или
зарегистрируйтесь
.
1 час
1 день
1 неделя
1 месяц
Навсегда
Войти
Новости
:
Начало
Game Maker
Помощь
Правила форума
Поиск
Календарь
Войти
Регистрация
Game Maker - создание игр | HellRoom Games
>
Дополнительно:
>
Движки и программы
>
LOVE
>
Love 0.9.1
Страниц: [
1
]
Вниз
« предыдущая тема
следующая тема »
Печать
Автор
Тема: Love 0.9.1 (Прочитано 8296 раз)
0 Пользователей и 1 Гость смотрят эту тему.
dan15
Посетитель
Репутация: 1
Offline
Пол:
API: Unity 3D
Деятельность: Free pascal, C#, GML.
Сообщений: 47
Love 0.9.1
«
:
Июнь 20, 2014, 20:28:38 »
(Раздел вроде умер ,но всё равно выложу)
Примеры сделанные на 0.9.0 совместимы с 0.9.1
Список изменений:
* Added love.getVersion.
* Added love.system.openURL.
* Added new screen BlendMode.
* Added Source:clone.
* Added ParticleSystem:clone.
* Added ParticleSystem:moveTo, has smoother emitter movement compared to ParticleSystem:setPosition.
* Added ParticleSystem:setRelativeRotation.
* Added love.graphics.setWireframe and love.graphics.isWireframe for debugging.
* Added Mesh:setDrawRange and Mesh:getDrawRange.
* Added Mesh:setTexture, SpriteBatch:setTexture, and ParticleSystem:setTexture. Accepts Canvases and Images.
* Added high-dpi window support for Retina displays in OS X, via the highdpi window flag.
* Added love.window.getPixelScale.
* Added love.graphics.getSystemLimit.
* Added antialiasing support to Canvases.
* Added Canvas:getFSAA.
* Added love_ScreenSize built-in shader variable.
* Added support for gamma-correct rendering.
* Added a boolean srgb window setting to love.conf and love.window.setMode.
* Added variant of love.graphics.newImage which interprets the image in the sRGB colorspace.
* Added a new "srgb" TextureFormat for use with Canvases and Images.
* Added love.graphics.isSupported("srgb")
* Added love.math.gammaToLinear and love.math.linearToGamma.
* Added RandomGenerator:getState and RandomGenerator:setState.
* Added CircleShape:getPoint and CircleShape:setPoint.
* Added Body:setUserData and Body:getUserData.
* Added some missing obscure KeyConstants.
* Added optional callback argument to love.filesystem.getDirectoryItems.
Deprecations:
* Deprecated Mesh:setImage, SpriteBatch:setImage, and ParticleSystem:setImage.
* Deprecated love.graphics.getMaxImageSize and love.graphics.getMaxPointSize.
Fixes:
* Fixed love.graphics.scale with negative values causing incorrect line widths.
* Fixed Joystick:isDown using 0-based button index arguments.
* Fixed love.graphics.setCanvas() to restore the proper viewport and scissor rectangles.
* Fixed TrueType font glyphs which request a monochrome bitmap pixel mode.
* Fixed love.graphics.reset causing crashes when called in between love.graphics.push/pop.
* Fixed tab characters ("\t") to display properly with love.graphics.print.
* Fixed love.graphics.isCreated to return false if love.window.setMode fails.
* Fixed love.window.setMode to only destroy OpenGL resources after checking if a fullscreen size is supported.
* Fixed loading BC4 compressed textures.
* Fixed World:getBodyList and World:getJointList causing hard crashes.
* Fixed Fixture:setUserData and Fixture:getUserData to work in coroutines.
* Fixed Source:setPitch to error when infinity or NaN is given.
* Fixed SoundData objects being initialized with garbage sample values.
* Fixed 8-bit SoundData samples when used with love.audio Sources.
Other Changes:
* Updated t.console in love.conf to create the console before modules are loaded in Windows.
* Updated the default love.run code to make initial love.math.random calls more random.
* Updated the error text for love.filesystem’s module searchers when require fails.
* Updated the love.filesystem module searchers to be tried after package.preload instead of before.
* Updated the love.filesystem C library loader to look in paths added via love.filesystem.mount, in Fused mode.
* Updated love.graphics.newParticleSystem, love.graphics.newSpriteBatch, and love.graphics.newMesh to accept Canvases.
* Updated Canvas drawing code, texture coordinates are no longer flipped vertically.
* Updated Canvas:renderTo to work properly if a Canvas is currently active.
* Updated ParticleSystem:setEmissionRate to accept non-integer numbers.
* Updated Mesh vertex maps (index buffers) to use less VRAM space.
* Updated love.graphics.newMesh and Mesh:setVertices to default the UV parameters to 0,0.
* Updated fullscreen-desktop and resizable window modes in OS X to use fullscreen Spaces in Mac OS 10.7+.
* Updated Source:play to return a boolean indicating success.
Записан
Страниц: [
1
]
Вверх
Печать
« предыдущая тема
следующая тема »
Перейти в:
Пожалуйста, выберите назначение:
-----------------------------
HellRoom Games:
-----------------------------
=> Игры
-----------------------------
Game Maker | GameMaker: Studio [Game-Maker.ru]
-----------------------------
=> Новости
=> Интересные проекты
===> Готовые интересные проекты
===> Интересные проекты в разработке
=> Проекты форума
===> Готовые проекты
===> Проекты в разработке
=====> Закрытые проекты
=> Проекты-клоны
===> Готовые клоны
===> Клоны в разработке
===> Измененные примеры
=> Для новичков: вопросы и ответы по Game Maker
===> Вопросы по TDS (игры с видом сверху)
===> Вопросы по Платформерам (вид сбоку)
===> Работа со звуком / музыкой / видео
=> Для продвинутых пользователей: решение сложных проблем
===> Вопросы по 3D
===> Вопросы по Онлайн / Мультиплееру
===> Вопросы по DLL и другим расширениям
===> Вопросы по GameMaker: Studio
=> Общие вопросы разработки игр
=> Примеры, библиотеки, статьи, уроки, дополнения
===> Extensions [GEX]
===> Scripts [GML]
===> Libraries [LIB]
===> DLLs [DLL]
===> Статьи / уроки
===> GM Engines
===> Школа GML (архив)
=====> Контрольные работы
===> GameMaker: Studio
===> Шейдеры для GMS
-----------------------------
Дополнительно:
-----------------------------
=> Движки и программы
===> Stencyl
===> Unity 3D
=====> Уроки
=====> Вопросы - Ответы
=====> Ресурсы
===> LOVE
=====> Вопросы - Ответы
===> Tululoo - HTML5 Game Maker
=====> Примеры Tululoo
=====> Extensions [.tex] (расширения)
=====> Статьи/уроки по Tululoo
=====> Вопросы и ответы по Tululoo
=> Программы, утилиты, редакторы
===> Программы для Windows
=> Помощь по другим языкам программирования
===> Web-программирование
=> 2D / 3D Графика, моделирование и рисование
===> Растровая графика / Pixel Art
=====> Уроки по растровой графике / Photoshop
=====> Уроки по пиксель арту
=====> Софт, используемый для растровой графики
=====> Ресурсы / Photoshop архив
===> Векторная графика
=====> Уроки по векторной графике
=====> Софт, используемый для векторной графики
=====> Ресурсы
===> Анимация
=====> Уроки по анимации
=====> Софт, используемый для анимации
=====> Ресурсы
===> 3D Моделирование
=====> Уроки
=====> Редакторы
=====> Ресурсы
=> Создание музыки, Работа со звуком
===> Программы для работы со звуком
=====> Обзор программ
=====> Статьи и уроки
===> Создание музыки (трекеры)
=====> Обзор программ
=====> Статьи и уроки
===> Создание музыки (секвенсоры, рабочие станции)
=====> Обзор программ
=====> Статьи и уроки
===> VST плагины (Виртуальные инструменты, эффекты, синтезаторы)
=====> Обзор программ
=====> Статьи и уроки
===> Сэмплы
=====> Обзор
===> Железо и инструменты
=> Ресурсы для игр
===> Графика, спрайты, текстуры
===> Звук и музыка
===> Другие ресурсы
=> Конкурсы
=> Статьи
=> Вакансии \ ищу работу \ услуги
===> Вакансии (собираю команду)
===> Резюме (ищу работу) | Предоставление услуг
=> Оффтоп
===> Работа форума
===> Games Zone (Игротека)
=====> Программы для игр
Загружается...